http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Friday, July 29, 2016

Am I Stupid Because Over Takecare Of My Friends?

Hari nie tetiba rasa nak menulis sebab aku tak reti macam mana nak explain tentang perkara nie melalui perbualan or percakapan. I know it sound silly but i have to write it so i remember about it and make me realize that i already stupid because made something useless.

Rasa geram masa chat dalam wasap dengan kawan aku bila dia cakap dia kena stay kat tempat kerja sampai pukul 8pm even time dia habis sebenar ye pukul 6pm. Sebab bila dekat rumah, dia selalu cerita dekat aku yang dia geram dengan hub sebab selalu extendkan dia waktu kerja but bila dengar balik macam dia yang nak kena extend  kerja sebab OT masyuk. Aku pun tanya bila dia kena masuk kerja esok sebab if dia masuk kerja pukul 5am jugak means its agains the law sebab pekerja tak boleh kerja jika tak cukup rehat sebelum 12jam.

Mula-mula dia kata esok masuk kul 6am, tetiba masuk pukul 5am. Sama ada aku yang salah tangkap maksud dia or dia yang salah tangkap maksud yang aku maksudkan. Better aku salahkan diri aku sehab assume macam tu. Apa yang pasti tindakan aku lepas tu buat aku sakit hati sebab dia tak appreciate yang aku cuba ambil berat tentang dia.

Korang boleh baca sendiri printscreen yang aku letak dalam nie n please attack me if i'm the one whom guilty in thia case.





P/s: nanti next appointment dengan dokter untuk kes tairot aku nanti, aku teringin nak mintak stay dalam wad for a few days sebab aku emosi aku dah macam jongkang jongkit....

1 comment:

Anonymous said...

Kadang2 niat kita cuma bercakap atau nak share apa yang kita tahu. Bukan nak mengajar sapa2. Bagi saya takde salahnya tu takky. Yang nampak buruknya bila dia highlight kan kepandaian dia dalam bidang yang dia pernah belajar. Dia kata dia tau semua tapi kenapa masih bagi takky bercakap...? Dah pandai kan? Just cut it short la... Atau dia saja nak bagi takky nampak atau rasa buruk?!! Taktau la apa niat dia. Bila dah kena macam tu, harap takky jangan dah bercerita panjang lebar dengan dia. Saya selalu ingatkan diri sendiri yang...orang pandai bukan all the time dia pandai dan orang yang bodoh tak forever akan bodoh.

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...